Oferta – Stomatologia

Fibryna bogatopłytkowa to trójwymiarowa struktura, której matrycę stanowi fibryna. W przestrzeniach trójwymiarowej sieci fibryny umiejscowione są wysokie stężenia nieaktywowanych, funkcjonalnych, nienaruszonych płytek krwi, krwinki białe oraz mezenchymalne komórki macierzyste.

Wszystkie te elementy wspólnie z fibryną tworzą strukturę matrix – przestrzenną strukturę, która stale i w długim okresie czasu stymuluje płytki do uwalniania czynników wzrostu, cytokin oraz skutecznie kieruje migracją mezenchymalnych komórek macierzystych do miejsca uszkodzenia ciała.

Czynniki wzrostu oraz komórki macierzyste uwalniane z przestrzeni siatki fibrynowej silnie stymulują odnowę biologiczną tkanek. Fibryna bogatopłytkowa występuje w postaci płynnej frakcji I-PRF oraz zaawansowanej, stałej frakcji A-PRF.

Kiedy stosujemy zabieg A-PRF?

Zabieg A-PRF DENT wykorzystuje elastyczne i wytrzymałe membrany autologiczne A-PRF, jako naturalne opatrunki nakładane bezpośrednio na miejsca wokół implantów, ponieważ przyspieszają one regenerację tkanek po wstawieniu implantów. A-PRF uformowany w postaci korków, stosowany jest do wypełnienia zębodołów poresekcyjnych w celu szybszego gojenia się zębodołu i zmniejszenia bólu po ekstrakcji zęba, do leczenia zespołu suchego zębodołu.

Kiedy stosujemy zabieg I-PRF?

Zabieg I-PRF DENT polega na ostrzyknięciu płynną fibryną I-PRF m.in. chorych tkanek przyzębia, ubytków okołowierzchołkowych, zmienionych chorobowo tkanek jamy ustnej. Dzięki temu I-PRF DENT znacznie poprawia unaczynienie tkanek, przyspiesza ich gojenie, zmniejsza również dolegliwości bólowe. Frakcja I-PRF wykorzystywana jest również w przeszczepach kości. Dzięki połączeniu frakcji I-PRF z granulkami materiałów kościozastępczych otrzymujemy zwarty, elastyczny materiał do formowania przeszczepu kostnego.
Zabiegi łączone A-PRF + I-PRF DENT wykorzystujemy przede wszystkim podczas zabiegów implantologicznych, rozległych zabiegów sterowanej regeneracji kości, do przeszczepu kości oraz podnoszenia dna zatoki szczękowej.

Wskazania do zabiegów A-PRF + I-PRF DENT.

CHIRURGIA STOMATOLOGICZNA:

• do wypełniania defektów kości oraz zębodołów poekstrakcyjnych
  • w augmentacji kości często jako przygotowanie do leczenia implantologicznego
  • do sterowanej regeneracji kości
  • podniesienie dna zatoki szczękowej

IMPLANTOLOGIA:

• ochrona przed resorpcją spowodowaną naciskiem płata
  • aktywacja fibroblastów do tworzenia przyczepów łącznotkankowych

ENDODONCJA:

• rewaskularyzacja w zębach niedojrzałych z nekrotyczną miazgą
  • po wyłuszczeniu dużych zmian okołowierzchołkowych
  • zamknięcie wierzchołka korzenia w czasie apeksyfikacji
  • jako pokrycie w przypadku perforacji komory miazgi

Jakich efektów można się spodziewać po zabiegu stomatologicznym z fibryny bogatopłytkowej A-PRF+ I-PRF DENT?

• przyspieszony proces gojenia się tkanek przyzębia, zmienionych chorobowo miejsc w jamie ustnej, zębodołu poekstrakcyjnego
  • przyspieszona regeneracja tkanek wokół wstawionych implantów zębowych
  • odbudowa tkanek miękkich i kostnych
  • zmniejszenie dolegliwości bólowych
  • poprawa komfortu i jakości życia pacjenta

PRZECIWWSKAZANIA:

• Zażywanie aspiryny i innych leków przeciwbólowych – aspiryna i niesteroidowe leki przeciwzapalne są przeciwwskazaniem do zabiegu.
  • Choroby krwi. Przeciwskazaniem do zabiegu są zespoły dysfunkcj płytek, krytyczna małopłytkowość, niedobór fibrynogenu, niestabilność hemodynamiczna, posocznica.
  • Nowotwory (w tym białaczki, szpiczaki). Pacjent może być zakwalifikowany do zabiegu, jeśli minęło co najmniej 5 lat od zakończenia leczenia.
  • Ciąża i laktacja: nie wykonujemy zabiegów z powodów etycznych, nie wykonuje się badań klinicznych u kobiet w ciąży oraz w okresie karmienia.
  • Leczenie antykoagulantami.
  • Schorzenia wątroby: w przypadku ostrego zapalenia lub marskości wątroby nie wolno wykonywać zabiegu.
  • Ostre stany chorób z autoimmunoagresji – są przeciwwskazaniem do zabiegu.

KAŻDY ZABIEG SKŁADA SIĘ Z 3 ETAPÓW:

ETAP I – pobranie krwi. Pacjent zgłaszający się w celu leczenia fibryną bogatopłytkową nie musi być na czczo.
ETAP II – otrzymanie frakcji A-PRF, I-PRF : krew pobrana za pomocą probówek i zestawów pobraniowych odwirowana jest w specjalistycznej wirówce.
ETAP III – obróbka otrzymanego materiału.

Czy zabieg jest bezpieczny?

Tak, zabieg jest bezpieczny. Obydwie frakcje A-PRF DENT, I-PRF DENT pozyskane są krwi własnej pacjenta i następnie w optymalnym czasie podane pacjentowi. Dlatego wykluczone jest ryzyko nietolerancji, alergii, reakcji immunologicznych oraz transmisji wirusowych. Podczas zabiegu muszą być przestrzegane odpowiednie procedury sterylności, sam zabieg przeprowadzają lekarze.

O czym powinien pamiętać pacjent po zabiegu?

NAWODNIENIE ORGANIZMU W DNIU ZABIEGU Pacjent powinien wypić w ciągu dnia min. 1,5 l wody przed zabiegiem.
STOSOWANIE LEKÓW PRZECIWBÓLOWYCH PRZED ZABIEGIEM Pacjent do zabiegów stomatologicznych, implantologicznych jest znieczulany przez lekarza. W przypadku zabiegów nie wymagających znieczulenia nasiękowego lub ogólnoustrojowego pacjent może wziąć przeciwbólowo przed zabiegiem 1- 2 tabletki paracetamolu (1-2 x 500 mg). Pacjent nie powinien stosować niesteroidowych leków przeciwzapalnych przed zabiegiem i przez 7 dni po zabiegu. Leczenie przeciwbólowe po zabiegu powinno być ustalone po konsultacji z lekarzem.

W DNIU ZABIEGU NIE NALEŻY KORZYSTAĆ:

• z sauny
  • zajęć fitness
  • nie stosować gorących kąpieli
  • wstrzymać się od uprawiania aktywnych sportów
  • należy zadbać o higienę miejsca zabiegowego

Materiały wykorzystano za zgodą firmy Keymed Sp. z o.o. www.keymed.pl